2024. július 20., szombat

DIY - bútorápolószer fillérekből


A receptet egy német nyelvű újságban (LandIdee Altes Wissen) találtam és nem kellett csalódnom, mert a cucc tényleg hozza a tőle elvártat. 
Lotte "alvázának" ugyanis ápolásra volt szüksége és mivel nem találtam a korábban vásárolt faápolót, hát csináltam magamnak. Lenmagolaj tök véletlenül volt itthon, korábban vettem bőrápolásra, aztán azóta is a hűtőben nézelődött. Még az üveg is újrahasznosított, úgy másfél-két éve kallódott a szekrényben, miután kiettem belőle a pohárkrémet. 

Szóval a recept: végy 20g méhviaszt és 50g lenmagolajat, tedd üvegtégelybe. Vízfürdőben melegítsd őket addig, amíg a viasz teljesen felolvad. Vedd ki, hagyd kihülni, nagyjából 10 perc után már használható. 

Használata: Puha ruhával vidd fel a kezelendő fa felületre, dörzsöld be és hagyd beszívódni. Amikor megszáradt, a felületet pamutronggyal, vagy polírozó kefével polírozd fényesre. 
Gyönyörűen kihozza a fa természetes erezetét, szépségét, Lotte egészen kivirult tőle. 

Ha valaki lemaradt volna, Lotte egy 122 éves Singer 28k varrógép, aki még mindig az eredeti szállító kofferében lakik, aminek elveszett a felső része. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése