2024. április 24., szerda

Egy medve, két medve

- Elnézést!
- Igen?
- Szeretnék érdeklődni, hogy vannak-e még itt rajtam kívül medvék. 
- Igen, egy van. Ha jobbra néz, a mosottruha halmon túl láthatja is. Sárga, kissé viseltes plüss, kérem, nézze el neki!   
- Ah, igen, látom. Ha esetleg volna lehetőség, szívesen beszélgetnék a medvetárssal.... Mi, medvék, nem szeretünk egyedül lenni. 
- Tudom, és elnézést a karanténért, de mivel önt most halásztam ki egy halom, régi vacak közül, szeretném, ha megvárná a tisztítást. Egyébként kényelmesen ül?
- Igen, köszönöm, bár azért egy kicsit hideg ez a bőr ülőke.

Csilla maci 1981 óta hű társam, ha minden igaz, még a sziszánál is idősebb, születésem óta kísér. Medve urat a múlt heti antikvitás túrámon találtam, egy lényegesen fiatalabb, szebb maci társaságában hevert az egyik asztalon. A borzalmas horgolt anorákjában nem volt éppen sármos, de gondoltam, ha nem kérnek érte sokat, akkor elhozom. 
Medve úr nagyon öreg, ez szerintem látszik. A szeme üveg, a tömése faforgács (excelsior), az anyaga egyértelműen mohair, a pofija kézzel varrott. A korához képest remek formában van, biztosan féltett kincs volt, de aztán valaki a halálsorra küldte és egy hagyatékfelszámolóra bízta a sorsát.
Medve úr haladékot kapott, most egy darabig nem kell aggódnia, lesz fedél a kobakja felett. 

Medve úr

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése