2024. április 21., vasárnap

Kennedy Space Center


 ...avagy a STEM Disneyland, Mikiegér nélkül. 

Ha az amik valamit jól csinálnak, akkor az a showbusiness és ez alól a NASA látogatói központja sem kivétel. Ha valaki Floridában jár, mindenképpen érdemes tenni errefelé egy látogatást, de előre szólok: az indító platformokhoz a General Admission (80 dollár) nem elég és semmi sem garantálja, hogy az exclusive tour keretében is sikerül kijutni a fokhoz az indítások gyakorisága miatt. 
A másik, hogy sok tudományosságot nem érdemes várni, nem itt lesz valakiből expert. Az egész komplexum az átlag amerikainak készült, akit rohadtul nem érdekelnek a részletek - és akinek nem fog feltűnni, hogy a korai rakétafejlesztések története teljes egészében hiányzik. (Nem kell rá büszkének lenni, de a történelmi valósághoz hozzátartozik, hogy a Saturn V hordozórakéta és a peenemündei V-1 közeli rokonok és nemcsak azért, mert mindketten rakéták... Keresőszó: Gemkapocs hadművelet)
Dicsőséges múlt és közismert tragédiák, ügyesen tálalva. Egyszerre múzeum és interaktív játszóház, ami legfőképpen azt a célt szolgálja, hogy felkeltse a gyerekek érdeklődését a STEM iránt, de közben a felnőttek se dögöljenek meg az unalomtól.
 


Gyermek lelkű felnőttek előnyben! Ha ugyanis valaki hajlandó szabadon engedni a mélyre temetett gyermeki énjét, akkor kitűnően fog szórakozni, aki azonban hajlamos túlságosan komolyan venni önmagát, az savanyú pofával fog mindenhonnan távozni.   

Pár megjegyzés úgy általánosságban:
  • Egy nap nem elég mindenre
  • Az amik szerintem süketek, mint a nagyágyú, minden iszonyú hangos (füldugó jó ha van)
  • Az épületek többsége hűtőszekrény hőmérsékletű (kardigánt tessenek vinni)
  • A szuvenyírbolt tele van kínai gagyival és iszony drága (láttam egy pólót, tök tetszett, de 35 dollárért inkább nem, köszi. Ugyanez vonatkozott a rendkívül aranyos plüss Atlantisra is. 30 dollárért? Na nem!)
  • A legolcsóbb beülős hely a Starbucks (vigyen mindenki szendvicset)
Must see:
Atlantis űrsikló, ez a csarnok szerintem mindent visz, de én elfogult vagyok, kicsi korom óta rajongok az űrsiklóért. 

A látogatást érdemes egyébként a buszúttal kezdeni, ami kivisz a Saturn V/Gemini-Apolló csarnokhoz.
Ezután Atlantisz, Rocket Garden, Hősök csarnoka és Gateway/Spaceport az IMAX mozival. Ez utóbbiban két, nagyjából 40 perces ismeretterjesztő film megy, nekem csak az egyikre futotta.      

Összegezve:
Vannak nagyon jó és nagyon unalmas/felesleges részei a látogatóközpontnak, de általánosságban véve megéri egyszer elmenni oda. 
7/10 






     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése