2023. november 22., szerda

Az Emma Domb ruha - majdnem készen

De megnéztem volna az arcát a tolvajnak, aki megfújta a két, másfél literes folttisztítóval, meg a két pár szőrös korcsolya élvédővel teli csomagomat! 
Szerencsére múlt héten kint voltunk Németországban (megint) és sikerült alaposan bevásárolnom Silből, így kezdetét vehette a ruha tisztítása. 
Első lépésként levettem az elejéről a masnit, mivel fogalmam sincs, hogy ereszti-e a színét, kockáztatni pedig nem akartam. Egyébként se túl szép, szerintem vissza se fogom varrni. 
Ezután a ruha beköltözött egy kellemes, finom mosószerrel és folttisztítóval teli fürdőbe. Bár nem tűnt koszosnak, a víz igen gyorsan öltött sárgásbarna színt... fúj... Öblítés, újra mosószeres nyomkodás, majd másfél óra állás a Sil-es vízben, zárásként egy forduló a kézi mosó programon a mosógépben. 
A rozsdafoltok, jelentem, eltűntek és a korából fakadó, sárga folt is csak nedves állapotában látszott, már csak halványan.
A teljesen száradás után gyakorlatilag el is tűnt, este, lámpafénynél láthatatlan. 

Mivel úgy ítéltem meg, hogy nincs értelme tovább cseszegetni, nekiláttam a ráncok eltűntetésének. 
Ha utáltok vasalni, egy gőzkefe kitűnő szolgálatot tehet. Gyorsan eltűnteti a ráncokat az olyan kényes anyagokról is, mint a selyem, a szatén, vagy a taft, és fel lehet frissíteni vele a blúzok hónalját is, így kevesebbszer kell őket mostni két viselés között. 
Ezt itt a Hoferben (otthon Aldi) vettem, ha jól emlékszem, 25 euróért. Ez lényegesen kevesebb, mint a nagy márkák és ugyanazt tudja. 
 A ruhához három, teljes tank vizet használt fel és gyönyörűen kivette az összes ráncot, ráadásul nem kellett közelharcot vívnom a berakásainál. 
Ilyen lett. Közben a csodálatos, selyem alsószoknyám is megérkezett, így már nem látszik át a fehérnemű. 
Az egyetlen, ami még hátra van, a kb 10cm hosszan felbomlott szegély rögzítése és ez a kedves, öreg ruha ismét bevetésre kész. Lehet, hogy több mint hatvan éves, de akkor is, gyönyörű.
Azt hiszem, idén ebben megyek a céges karácsonyi partira. 
(Ja, cipőm az nincs hozzá, de majd körülnézek a Vinteden.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése