2023. október 15., vasárnap

Piru megette

Pirut sok-sok évvel ezelőtt, használtan vásároltuk az akkor még létező sportbizományiban, a fővámtéri Vásárcsarnok mögött. Őszintén szólva, soha életemben nem volt új korcsolyám, eleinte azért, mert még növésben voltam, később pedig azért, mert nem éreztem szükségét. Piru egyébként a második pár, amit használok, mivel kb 13 éves koromban elértem a jelenlegi magasságomat és lábméretemet, nem volt szükség újabbra.  

Akkoriban úgy 3500 forintot fizettünk érte, plusz a köszörűs díja, amiért leszedte a legalsó fogat, amiben folyamatosan orra estem - merthogy Piru ifjú korában valódi műkorcsolya volt, és ez nekem, aki csak siklásra használta, akadálynak bizonyult. 

Szóval, Piru a kilencvenes évek közepe-vége felé érkezett hozzám és azóta élte világát nálam. Az élvédő valamikor a 2000-es évek elején jött, addig anélkül nézelődött a szekrény mélyén. Minél olcsóbb, csak legyen valami rajta alapon vettük a Hervisben. Piru öreg, ez nem vitás. Bélése nincs, párnázata nincs, de valódi bőr és egészen 2020-ig alig látott jeget. A covid alatt Kurzarbeitba kerülve azonban hirtelen rengeteg szabadidőm lett, és ha már ottvolt a jégpálya, ahol lehetett sportolni, elkezdtem lejárni. Egy héten öt-hat óra jégidővel. Azon a nyáron előtte már a skate parkban toltam görkorival és elkezdtem a jégen is trükköket gyakorolni. Többnyire videókról - amúgy ma is, nagyon sok jó edző van a YT-n. 

Végül tavaly télen beiratkoztam tanfolyamra (amiről írtam) és amikor bezárt a városi jég, átköltöztem a jégcsarnokba. Pirut visszavonulása óta először profin megélezték, és a szezon végén, látva, hogy Piru, bár hősiesen küzd, nagyon gyorsan ammortizálódik a terhelés alatt, megszületett a döntés: új korcsolya kell. 

Az új korcsolyához - egy Jackson Freestyle, Aspire XP pengével - természetesen élvédő is dukál, és Piru, meglátva a csinos, flitteres, torta illatú (ez nem volt a tervben, kinéztem a létező legolcsóbb élvédőt) cuccot, elirigyelte a taknyostól. 

Piru rafkós öreglány. A mai edzés után vettem észre, hogy az egyik élvédő hosszában, a másik hosszában és keresztben is el van törve. Piru megette. 

Én szegényebb lettem 16 euróval, beleölve a szekrény-2 eurósomat is, Piru ellenben gazdagabb egy csillámos-kék élvédővel, aminek nagyon örült és kétségtelenül jól is áll neki. (Mivel Joe az összes élvédőt ugyanannyiért adja, és a szimpla fehéret valahogy snassznak éreztem, választhattam a bugyirózsaszín, a csillámos bugyirózsaszín, a többárnyalatú bugyirózsaszín és a kék között.) 

Piru most boldog. Most már neki is van sütiszagú élvédője.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése