2017. január 15., vasárnap

Fóka klinika - Teil 1.

A kis szürke a Fóka, a nagy az A-10
Aranyos, piciny Fókám hányattatásai több mint két évtizede kezdődtek, még valamikor az általános iskolában. Akkortájt kezdtem ugyanis makettezni, az elsők egyike volt egy FW-190 repülőgép, alias Fóka. Az Academy Minicraft 1:72 makettjéről van szól, kétféle verziót is lehetett építeni belőle. Na, olyan is lett szerencsétlen, mint amit egy kétbalkezes tízéves életében először rakott össze. Csúnya ragasztás, festetlen kabinbelső, a külsejét meg inkább hagyjuk! Ehhez jött még a folyamatos lepotyogás, úgyhogy a nyomorult szépen lassan elfogyott, és zacskóba került, míg tavaly meg nem találtam és ki nem hoztam magammal.
Mivel annál többet érdemel, mint amit eddig kapott, úgy döntöttem, megmentem Fókit (és a fényképen szereplő A-10 csatarepülőgépet is).
A feladat nem kicsi, egyszerűbb lenne belőle diorámát építeni, annyira le van amortizálva a gép, viszont diorámában nagyon nem vagyok otthon, így maradt a felújítás. Természetesen ez is egyfajta kísérletezés, a Fóka rosszabb már nem lehet, jobb ellenben még igen, és a rajta szerzett tapasztalatot felhasználhatom más, ennél is nagyobb odafigyelést igénylő maketteknél.
Egy elcseszett makettet felújítani ugyanis majdnem nehezebb, mint odafigyeléssel megépíteni egy újat. 
Szépen ázik fel a festék
Először is, szét kell kapni a gépet, amennyire csak lehet és utána le kell szedni a régi festést. Ehhez sokféle módszer van, a körömlakklemosótól kezdve a csatornatisztító folyadékig. Én egy drágább, de kevésbé veszélyes módszert választottam: a Revell Paint Removert. Az ára mellett egyetlen hátránya, hogy mocsok büdös, viszont hamar elillan a szag. A festéket megfelelően hosszú áztatás és némi fogkefés sikálást követően kitűrően lehozza.
Az áttetsző kabintetőt ne áztassunk bele, én sajnos elkövettem ezt a hibát és most matt a Fóka fülkéje. Használhatatlan lett, újra kell csinálni.

Fóka darabokban
A Fóka tehát szétdöntve, a következő lépés a hiányzó alkatrészek legyártása. Merthogy az idők során a légcsavar három tollából egy eltűnt, de elfogytak a géppuskák is. A gép futóműve is megsemmisült, így az a döntés született, hogy a Fóka behúzott futóművel, állványra lesz ültetve.
Folyt. köv.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése