2024. január 28., vasárnap

A fali kávédaráló - Második rész

 Nagy küzdelemben, de alulmaradt a kurbli, így a teljes szétszedés megtörtént és megkezdődhetett a rozsda, illetve sok-sok év mocskának letakarítása. A fém alkatrészek jelenleg is a löttyben áznak, így a rozsdával együtt a festék is jön le, elég lesz régi fogkefével alaposan ledörzsölni.  

A fa hátlapról természetesen nem jött le az elszíneződés, amit az örlőmű okozott, még úgy se, hogy géppel estem neki a csiszolásnak, és nem kézzel, ahogy szoktam. Mivel összeszerelés után ez nem fog látszani, nem lóg az orrom miatta. Tölgyfapáccal be is lett ma eresztve, ha letelt a hat óra száradási idő, megkapja a sellakk réteget. A hajtókar fa markolata is így lesz majd kicsinosítva, de a fém rész még ázik. 

Úgy döntöttem végül, hogy a kar feketített lesz, mert szerintem úgy elegáns, jól fog passzolni a fehér-kék színvilághoz. 

A tetővel kapcsolatban bizonytalan vagyok egyelőre, mert az eredetiek fából készültek, és azt imitálni nem lenne könnyű. Csinosnak tűnik egy fehér tető vékony, arany szegéllyel. 

Üveg aljat egyelőre nem találtam normális áron (Etsy-n van, 30 euró plusz postaköltség, hát, köszi), ellenben bögészés során láttam kerámia felfogóval készült variánsokat is, tehát némi szobrászkodással ez is legyártható. 

OFF
A hideg miatt egyébként pokoli szar a felhozatal a bolhapiacokon, gyakorlatilag alig van eladó és hát ugye, a helyért fizetni kell. Emiatt aztán pofátlan árakat kezdtek kérni a lomokért. 1 eurót akart a figura egy nyomorultul kinéző (totálkáros volt, de láttam benne potenciált) Majorette 1:62 Pontiacért. Na, barátom, ennyiért megtarthatod. Jobb állapotú kocsit is vettem 50 centért, szóval nem érdekel, hogy mások ennyit adtak valamiért abból a dobozból.
A Trödler meg mintha nem akarna eladni semmit a szeméthegyből... 
ON

Legkésőbb jövő hétvégén be akarom fejezni a jószágot, mivel hamarosan érkezik a donor varrógép, rajta a kézi kurblival, amire annyira vadásztam. Szintén egy Singer, de hogy mennyi idős és milyen típusú, azt nem tudom, mert pokoli állapotban van, de a lényeg rajta amúgy is a kézikar. Na, azt mekkora full kontakt közelharc lesz leszedni, huhuhú! 
Hogy a donor sorsa mi lesz, még ne kérdezze senki! Először a már elkezdett és biztosan üzemképessé tehető 15k-val akarok végezni, mert az már majdnem egy éve póklászik a lakásban. Szeretném végre használni.    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése