2019. június 30., vasárnap

Macskarúgjameg

Murphy törvénye, hogy amikor a tiéd beteg, az összes környékbeli előjön az odújából, csak hogy téged megegyen a méreg. Pénteken haza vittem a gombócot, mert nem akartam tovább itt aszalni a ház előtt és mert az sem járja, hogy apukám egyedül küzdjön a csökönyös Szuperszamárral.
Mivel apunak sikerült rábeszélnie az indulásra a makacs gépállatot (idegességemben összecseréltem két kábelt az osztófejen, nem a gyújtási sorrendben tettem fel őket), az már kiderült, hogy nagyobb gebasz van és másmilyen, mint szokott lenni, mert most nemhogy nincs benzin a karbiban, hanem éppen ellenkezőleg. Túl sok is van. Olyan sok, hogy kokszolódnak a gyertyák alapjáraton és bűzlik a HC-tól a fél kerület, de a garázssor legalábbis biztosan. És hogy hogy derült ki? Egyrészt ilyen ocsmány gyertyát 27 év alatt egyszer se találtunk benne, másrészt fals levegő keresés közben belefújtam a szűrő házba alkoholt és majdnem lefulladt, amikor fel kellett volna pörögnie.
Nabazmeg. Visszanézzük, hét éve nem lett pucolva a szelepfedél és a benne lévő szűrő, ömlik a kartergáz a karbiba. Az olaj is fogyott, ha nem is eszetlen mennyiségben - innen a korom.
Akkor most nyomás alkatrészért és olajat cserélünk, de izibe, jön le a szelepfedél is. 
Monstre 5 órás szerelési szeánsz és kismillió szúnyogcsípés után a kocsi még mindig nincs teljesen összerakva, de a dekli és a szűrő tiszta és a visszafolyó ág szelepét is kicseréltük, mert az se engedett valószínűleg vissza. Apu komolyabb közelharcot vívott az olajszűrővel, én olyan jó erőben voltam, hogy kettétörtem egy már nem gumi gumicsövet (szuszakszuszakkracc - hogyajóédesqanyádat), az pedig már a hab volt a tortán, amikor kiderült, hogy a tömítés se passzol a fedélbe... Már megint egy elkukurikult, utángyártott szar, hurrá!
Hogy a karbi belülről hogy néz ki, azt csak sejtjük, valószínű új lesz véve, ez a mostani meg megy szakihoz, aki szétszedi, kitisztítja, feljavítja (ez ilyen plug and play még) és beszabályozza, amíg én meg nem tanulom. Szóval, ha valaki nagyon szeretne ajándékot venni nekem mondjuk karácsonyra, akkor a bontóból jöhet egy 1,5-ös motorhoz való Samara karburátor, amin gyakorolhatok. Szintén örömmel fogadok bontott, de teljes osztófejet a röpsúlyos szabályzóval és érintkezés nélküli jeladóval.  
A szezonnak, úgy néz ki, ezzel lőttek, de még nem temetem, mert szeptember-októberben talán még tudunk csavarogni egy jót. A nyarat rehabon tölti.
Szuperszamár tehát gyógyul, de teljesen azért még koránt sem egészséges, szegény.
Nem kevés ősz hajszál, levert mancs, és zseton lesz, mire teljesen gyógyultnak nyilváníthatjuk. Így jár az a marha, aki csak hajtja az öreg vasát, de spórol a rászánt idővel.
 Igen, megszállott vagyok. Családtagot nem hagyunk cserben, márpedig őfelsége nálunk családtag, neve van, nekem ez a háziállatom. Ha pedig apukám teljesen nyugdíjba vonul, esküszöm, veszünk egy Bogarat is mellé, aztán lefoglalhatja magát a két nyürmögő kisállattal...  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése