2017. március 16., csütörtök

Közlekedés teliholdkor

Pont 1.
A zebra teljes környezete a gyalogosok természetes lelőhelyének számít. Éppen ezért nagy slunggal lekanyarodva, a gépkocsi teljes hosszával a ZEBRÁN ÁLLVA mutogatni a lámpa zöld jelzésére átkelő gyalogosnak, hogy miért fél méterrel odébb megy át, felettébb mókás. Az már kevésbé, hogy ha a helyzetet amúgy jól felmérő (nem a zebrán lépek le, mert a köcsög BIZTOSAN nem fog tudni megállni) gyalogos a zebrán próbált volna átkelni, akkor valószínűleg már súlyos sérüléssel várná a mentők érkezését...

Pont 2.
Este sötétben, fekete ruhában, kivilágítatlan kerékpárral csak az közlekedik, akinek felettébb sürgős elintéznivalója van Szent Péterrel odafent. Mivel az autósok többségének semmi kedve bíróságra járni egy Darwin-díjra hajtó idióta miatt, vegyünk már pár euróért egy nyamvadt láthatósági mellényt.   

Pont 3.
A kerékpár jármű, a zebrán előnye pedig csak a gyalogosnak van. Tehát: leszáll és áttolja azt a kurva biciklit és erre megtanítja a gyerekét is. És bármennyire kúl dolog is, nem kerékpározunk zenét hallgatva, a sisak pedig nemcsak lovagoknak és papírkutyáknak való. A járdán tálalt agyvelő nem fog nagy tapsot kapni, bármilyen körítést adunk is hozzá.  

Pont 4.
Gépjárművek (sok esetben buszok) között cikázni egy nyomon közlekedő járművel (bicikli és motor) orbitális felelőtlenség. Mivel a 100+ kiló nem kompatibilis az 1000+ kilóval, általában nem az autós jön ki rosszul az esetből.  Nekem egy tükör, neked egy jobb esetben gipsz, rosszabb esetben politrauma és kerekesszék. Nagyon rossz esetben fekete zsák.

Pont 5.
Tudom, hogy kihalóban vannak az olyan szerelők, akik még tudják, mi az a karburátor, de léteznek, szóval állíttassuk már be rendesen annak a szájbavert robogónak a tüzelőanyagellátó rendszerét. Nagyon szép a kék szín, de nem kipufogógázból és főleg nem olyan mennyiségben, hogy utána ködlámpát kelljen kapcsolni. 

Pont 6.
A követési távolság azért kell, hogy ha az előttünk lévő tüsszent és a gáz helyett véletlenül a fékre lép, akkor se nézzünk bele a csomagtartójába. Ebből következik, hogy az a távolság, ami két kocsi között van, nem arra való, hogy valaki énodamégbeféreket játsszon. További információ, hogy száz plusszos tempónál rásatuzni valakire, majd egy esetleges baleset után a rendőrnek magyarázni, hogy de hát hirtelen fékezett a barom, mert nem akarta elcsapni az átszaladó sündisznót, nem biztos, hogy pozitív elbírálásban részesül.

Pont 7.
Utánfutóval a megengedett sebesség kisebb, mint utánfutó nélkül és nem véletlenül. Senki sem szeretné látni a végeredményét egy százötvenről vészfékező utánfutós kocsi balesetének, bár kétségkívül impozáns, amit a mentőhelikopterek pilótái tudnak le-felszállás területén.

Pont 8.
A közút nem versenypálya. Aki úgy érzi, hogy egy igazi Fittipaldi, vagy Raikönnen veszett el benne, az menjen ki a pályára és bizonyítson ott. Nem kell szlalomozni a szabályosan haladó gépjárművek és gyalogosok között.

Pont 9.
Az indokolatlanul lassú haladás (belső sávban 50-es megengedettnél 30-cal, hogy nem menjek kijjebb a városhatárnál) pontosan annyira veszélyes, mint a gyorshajtás. Miért? Mert kibarmolt idegesítő, hogy lehetne haladni, de nem lehet és előbb-utóbb felforr az agy, padlóig szalad a gázpedál és máris kerekedik a veszélyhelyzet. A laaaaaaassaaaaaaaan, sokszor későn kitett index-szel történő sávváltás pedig minimum kurvaanyádbugrisbunkó díjas.   

Pont 10.
A közlekedési kultúra országonként eltérő, tehát például az albán közlekedési szokások Ausztriában történő alkalmazása kerülendő és vica verza. Köszönjük. 

1 megjegyzés:

  1. Hehe:):) Ez kibaszottul igaz a grazi közlekedésre. A sok hulladék balkáni az azt hiszi itt is úgy vezethet mint otthon, tegnap nekem is egy bicajjal kerültek ki nem sokkal a Jakominimplatz előtt, azt hittem kiugrik a szívem a helyéről...

    VálaszTörlés