2024. szeptember 22., vasárnap

Köny(v)örgés

- Elnézést... Hahó! Pssszt, ittvagyok! Lent, a doboz tetején! 
- Á, üdvözlöm. 
- Nézze, óriási bajban vagyok, kérem, segítsen! 
- Kissé pontosabban? 
- Tudom, hogy vagyok éppen jó formában, de... kérem, vigyen el innen! 
- Az a helyzet, hogy már van, két önhöz hasonló példányom, és igazából nincs szükségem egy harmadikra. 
- Kérem, még egy pávatollam is van, azt is szívesen odaadom...
- Na, arra aztán végképp nincsen szükségem.  
- Őrzök továbbá egy kedves képeslapot is, de a pávatollam...
- Hé, mondtam, hogy nem kérek pávatollat. 
- Ki akarnak dobni. Ha nem vesz meg senki, akkor kidobnak, mert hát szakadt is vagyok, meg régi... meg, hát a gót betűim... Biztos, hogy nem kerülök sokba. Kérem, kérdezzen rá! Ne, ne tegyen vissza, kérem! Nem akarom a szemétben végezni. Szeretett könyv voltam, nem akarok így meghalni! Nagyon szép pávatollam van...
- Elnézést, ez a könyv mennyibe kerül?
- Négy euró. De látta, ugye, hogy gót betűkkel van írva?
- Láttam, igen, köszönöm. El tudom olvasni. 
Nem tudtam, hogy ez fícsör. A könyvet árusító hölgyek nagyjából hatvan-hetven évesek lehettek, de nem tudják olvasni a góttal írt szöveget, mert már nem tanulták az iskolában. Ezért ki akarták dobni a könyvet, amit a nagyszülői ház kiürítésekor találtak. Szörprájz, én se tanultam ilyesmit az iskolában. A Volkskochbuch tanulmányozásakor jöttem rá, hogy ha kicsit döcögősen is, de megy. Amit én nem tudok elolvasni, az a régi, osztrák-német kézírás. Na, az tényleg hieroglifa.) 

Günther anyáknapi üzenete 1957-ből

Szóval, a kis pávatollas 1933-as évjáratú háztartási és szakácskönyv hazajött velem. Azóta lenyugodott, a pávatollát a többi kinccsel együtt majd letárolom egy dossziéban, és valamit kezdeni kell a kevéssé elegánsan odatikszózott borítójával is. Ha jól számolom, ő a legidősebb - Volkskochbuch 1936, So kocht man in Wien 1938 - a vintage szakácskönyveim közül és a legrosszabb állapotú is.
Jelenleg amúgy a korábban Lujzám által begyűjtött, szakadt esernyővel beszélget az előszobában. 
Már neki is megmutatta a pávatollát...    

Az ominózus pávatoll

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése