2023. március 15., szerda

Drótszamár huszárok, a jó q... anyátok!

Eszméletlen, hogy mi folyik az utakon, és itt most egy viszonylag kulturált ország, alapvetően kulturált közlekedési rendszeréről van szó. 

Grazban rengetegen bicikliznek és ahogy jön a jó idő, úgy lesz egyre több az ön-, és közveszélyes idióta, aki legyőzhetetlennek és törvények felett állónak érzi magát. Elnézést, uraim, de azt kell mondjam, hogy többnyire önök azok, akik telibe szarják az írott (KRESZ) és iratlan szabályokat. 

Sokszor elmondtam már, de akkor most még egyszer: mindenki úgy öli, vagy öleti meg magát, ahogy akarja, de ahhoz senkinek sincs joga, hogy másnak anyagi-, testi-, vagy lelki kárt okozzon! 

Ma reggel a Méltóságosnagyságosasszonnyal csapattunk befelé a szokásos útvonalon, nagyvonalúan is gyérnek nevezhető járműforgalom mellett, tehát a négykerekűek semmilyen szinten nem akadályozták a kétkerekűek forgalmát. Az Operáig van összesen hat darab jelzőlámpa, ezek közül kettő zebrát véd a suliknál, a többi pedig veszélyes kereszteződést, tehát nem véletlenül kerültek oda, ahova. 

Csávó1 azzal kezdte az ámokfutást, hogy a TU-tól kikanyarodva bevágott elém és leszarta, hogy jobbról jön egy autó. Nyert a manőverrel vagy öt métert, dehát ő, mint tudjuk, a sárga trikóra hajt, nehogy már... Temetőnél irányjelzés jobbra ugyan minek, a többiek beépített kristálygömbje úgyis megmondja, hogy ő éppen elhagyja a főútvonalat. Trödlermarkt, jelzőlámpa, piros. Néhány autó áll szépen, pedánsan sorba úgy, hogy bőven hagy nekünk helyet felgurulni egészen az első kocsiig, ami bizony egy teherautó, aki nagy. Blokkolja a jobbra letérő kerékpársáv felhajtóját. Emberünk fogja magát, az első lehetséges alkalommal felhajt a járdára, végigmegy a sor mellett, durr, át a piroson, egyenesen. Azt tudni kell, hogy a szemből balra kanyarodnak ilyenkor zöld a kiegészítő lámpa és felnőtt kerékpáros nem haladhat a gyalogúton. 

Jön hátulról Csávó2, az igazi, totál agyhalott. A fent említett teherautó - ő se volt egyébként százas és ezért is kell tőlük nagyobb távot tartani - be akar állni a Trödler melletti ipari területre, kiteszi a vészvillogót - találd ki, mit akar csinálni, merre fog mozdulni - és megkezdi a két sávot lefoglaló manővert. Én megállok, mert mozog a 16 tonna, Csávó2-t semmi sem hatja meg, centikre elsurran a teherautó orra mellett. Ezhülyebazmeg. A káposzta nyert a művelettel kb 0m előnyt, így is eltekerek mellette a Nagyságossal. Jön a lámpa a Steyrergasse kereszteződésében. Piros. Egy autó áll a kereszteződés közepén - mit is mond a KRESZ? Hogy nem hajtunk be a kereszteződésbe, amig meg nem győződtünk róla, hogy el is tudjuk hagyni? Hoppárézimi, te bizony szar helyen leszel valakinek. -, mert pirosra váltott a lámpa. Megállok a pirosnál, erre Csávó2 elsuhan mellettem. Az egyetlen szerencséje, hogy a bent várakozó sárgarépa miatt nem tudott kihajtani senki, különben feltörlik vele csuklóból az aszfaltot. 

Na, most, aki személyesen ismer, az tudja, hogy mekkora bölömbika tudok lenni, ha csak egy kicsit is kieresztem a hangom. Utánaszóltam Csávó2-nek, hogy "Piros volt a lámpa!" Tényleg csak ennyit, mindenféle egyéb minősítés nélkül. S lássatok csodát, látni nem lát, de hall a répa! MEGFORDUL a kereszteződés közepén és elindul vissza pofázni, miközben zöldre vált a lámpa. 
- Tényleg piros volt a lámpa? 
- Igen, az.
- Ja, én azt hittem, az csak az ostoba autósokra vonatkozik. 
- Nem, sajnos, az ostoba kerékpárosokra is... 
És elhajtottam mellette ismét, majd szabályosan lekanyarodtam a suli mellett a mellékútvonalra, mert a Mandel nem tűnt gyorsan járhatónak. 
Igazi, gyapjas bunkó, az ausländerraus fajtából. Gúnyolódni van esze, amit egyébként nem veszek fel, és joggal kérdezheti bárki, hogy de mi a fűzfánfütyülő részfszú baglyot érdekel téged, ha elcsapják az ilyen f.szt? Legalább eggyel kevesebb, nem?

Nos, önvédelemből, mert:
1. Sajnálatos módon nem tehetem meg, hogy miután feltálalták az aszfalton, jól kiröhögöm és otthagyom a pcsába, vagyis kénytelen leszek ottmaradni és elsősegélyt nyújtani. Bár kiképzett vagyok trancsír fronton, azért az én lelkemnek se tesz jót a flaszterre kent velőscsont. 
2. Meg kell várnom a rendőrt, hogy igazoljam, az aszfalra terített fasírt volt a hibás, mivel semmibe vette a lámpa tilos jelzését és az autós az ég világon semmiről se tehetett. 
3. Ha bírosági ügy lesz belőle, mehetek tanuskodni. 
4. Utálnám, ha kora reggel mehetnék haza ruhát cserélni, mert véres lett.
5. Miközben elsősegélyt vagyok kénytelen nyújtani az ápolatlan krumpliból rösztivé magasztosult példánynak, a saját életemet is kockáztatom, mert mi van, ha valaki elnézi és belehajt a helyszínbe.  
6. El fogok késni a melóból, be kell tehát telefonálnom, ami véres kézzel nem annyira vicces. 
7. Simán okozhat olyan balesetet, amiben végül engem találnak el a résztvevők, ő meg elhajt.  

És ezekből egyre több van. Sisak nincs rajta, amiben igaza is van, mert a fejében úgy sincs mit védeni. 
Átmennek a piroson, a STOP-táblát leszarják, felhajtanak a járdára, kanyarodási szándékukat nem jelzik, az utánfutós vackukkal megállnak keresztbe a bringaúton nézelődni, centizve szlalomoznak a gyalogosok között a közös használatú szakaszokon. Kötelező tartozékok a kerékpáron, ugyan, minek? 

A kerékpárok beazonosíthatatlanok, kötelező KRESZ-vizsga nincs. Csak akkor lehet felelősségre vonni az ilyet, ha tetten érik, erre viszont nincs kapacitása a rendőrségnek. Időszakosan vannak nagyobb ellenőrzések, ezekkel a műszaki kotralékok egy részét ki tudják szűrni, de a többit nagyon nehéz. 
Amíg nem a zsebükre megy, nem fog tudatosulni az emberekben, hogy a KRESZ betartása nem úri huncutság és a papírkutyák sajátja. Sajnálatos módon azonban nagyon nehéz lenne olyan megoldást találni, ami ne érintené hátrányosan a normális többséget. 
Lehet, hogy egyszer pofán vágnak, de akkor is be fogok szólni a gyökereknek. Még az is lehet, hogy lesz köztük olyan, aki elszégyelli magát és elkezd normálisan közlekedni. A többi meg előbb-utóbb úgyis felszántja orcával az aszfaltot. Remélhetőleg akkor, amikor én nem vagyok ott...              

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése