2022. augusztus 19., péntek

Koronás fő

 Az a helyzet, hogy én is rontottam egyet a statisztikán a héten és nem túl büszke tulajdonosa lettem egy pozitív PCR-tesztnek. Szerencsémre már a törvénymódosítás után, így karanténba nem kerültem - mert Ausztriában csak úgynevezett közlekedési korlátozás van, nagyban appellálva az egyén felelősségére. 
A Verkehrsbeschränkung hatálya alatt ugyanis bárhová lehet menni - néhány kivétel adott csak, mint idősek otthona, kórházi látogatás, bölcsőde -, ha felteszed az FFP2 maszkot az emberek közelében. Amennyiben jól vagy, még dolgozni is bemehetsz. Mondjuk a cégünk kifejezetten kérte, hogy ne, amennyiben megoldható, akkor maradj home office-ban, vagy menj betegállományba. A háziorvos telefonon is felvesz covid esetén, elég a pozitív PCR hozzá. 
Na, szóval, most itt ülök egy coviddal, meg egy pici hurutkával ahelyett, hogy a tengerparton süttetném a pocakomat. 

Hol szedtem össze? 
Két tippem van. Az egyik az iroda, a másik az FS East. Az utóbbi a valószínűbb, mivel az irodában jelenleg senki sem beteg és a nagyja az embereknek amúgy is szabin van. A kocsik meg nem püszögnek.

Honnan jöttem rá, hogy covid?
Onnan, hogy négy negatív antigén gyorsteszt után kettő pozitiv lett, és utána egy PCR is megerősítette. A pozitiv tesztek az első tünetek megjelenése után NÉGY NAPPAL jöttek. Addig mind negativ volt.  

Tünetek
Na, ez volt vicces. Pénteken délután kicsit kaparni kezdett a torkom, ami szombat estére gyakorlatilag elmúlt. A maximálisan elért hőmérséklet 37,7 fok volt, ez is kb úgy másfél órán át, utána nagyjából tíz órányi 37,2-37,4, majd lement és ott is maradt bőven 37 alatt. 
Köhögés minimálisan jelent meg, akkor is köhintés szintjén és inkább nedves, mint száraz jellegű. Mára (az első tünetek után hét nappal) gyakorlatilag eltűnt. 
Fejfájás: a második nap volt egy kicsi, ami a második kávé hatására elmúlt. Azóta sincs. 
Végtagfájdalom, izomfájás: semmi. 
Fáradtság: semmi. Nem aludtam többet az átlagosnál, viszont arra ügyeltem, hogy a nyolc óra meglegyen. 
A legzavaróbb az orrfolyás és a tüsszögés. Merthogy nálam ez bájos takonykorrá fejlődött, mára mondhatom azt, hogy az orrfolyás minimálisra csillapodott és ma még csak kettőt prüszköltem. 
Hidegrázás: az volt, 37,2 körül, ahogy mindig. 

A fenti tüneteket egyébként a covid előtt is produkáltam már évente legalább egyszer, szinte menetrendszerűen. Azért sem lett gyanús, mivel korábban is előfordult már nyáron ilyen, sőt, ennél brutálisabb is, akkor három hétig fuldokolva köhögtem a tesztúton Spanyolországban a negyven fokban. 
A 2020 februárjában beszedett fertőzés is teljesen hasonló lefutású volt azzal a különbséggel, hogy ott bizony 39 fok közelében voltam pár órát, és hetekig köhögtem utána.   

Kellett-e gyógyszert bevenni? Nem. A szokásos takonykóros fegyverarzenál került bevetésre, mint húsleves, sós vizes orrspray, manuka mézes szirup, zsálya tea, citrom, gyömbér, méz, a jó öreg Diapulmon és egy kis cistus incanus tea. 
Én szeretem ezeket, ártani egyik sem árt, és jelentős részüket sok évvel ezelőtt nagyon jó orvos javasolta. 
A húsleves egyébként ilyenkor a legimádottabb kaja nálam, sok-sok zöldség, finom pipihús... nyamm. 

Igen, be vagyok oltva 3x és amint az látható, az én esetemben a jelenleg cirkuláló variáns csak egy banális nátha szintjén tudott érvényesülni ezek után, bár ez nyilván a személyes beállításokkal is kapcsolatban lehet.  
Nagyon sok kollégámon átment ez a szar, a többségük az enyémnél sokkal súlyosabb tünetekkel, hetekig lábadozott. Több napos láz, végtagfájdalmak, brutális torokfájás, napokig tartó erős fejfájás és angina fordult elő a legtöbbjüknél. Igen, oltottak voltak többségükben, igaz, az enyémnél régebbi harmadik oltással. A többségük rosszabbul reagált egyébként az oltásra is, mint én, sokkal kellemetlenebb reakciókat produkáltak. 
De volt olyan is, aki először allergiának nézte a covidját, csak aztán amikor a gyerek is tünetes lett, akkor fogott gyanút, hogy ez más lesz. Merthogy a gyerek nem allergiás semmire...

Szóval, benyaltam én is ezt a szart, ahogy valószínűleg mindenki be fogja előbb-utóbb. Vasárnap megyek szabadra teszteltetni magam, és ha az eredmény jó, akkor haza. 
Addig meg sétálok  és pihenek, hagyok időt a szervezetemnek a regenerálódásra. Elvégre szabadságon vagyok, vagy mi a franc. 

       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése