2013. június 13., csütörtök

Greenie menni Balkán


és még a muskátlik is túlélték... 

Fogalmam sincs, milyen idő volt Grazban az elmúlt két hétben, de az erkélyen nevelgetett növénycsorda - egy kivétellel - szerencsésen megúszta a távollétemet, sőt a petúniák igencsak rákapcsoltak.
Mielőtt valaki növénysanyargatással vádolna, a diétáztatás oka az volt, hogy tíz napra a kies Balkánra költöztem, így aztán az eső locsolgatta a kertemet, már amikor volt. Állítólag volt bőséggel, bár idén a Mura nem vitte el a városi strandot...
Megfordultam Boszniában (Mostar és Sarajevo), Albániában (Kruja és Tirana), és Crna Gorában (Kotor, Čanj, Bar, a Lovćen hegy, Skadari tó, Budva és a többi), valamint egy kis kitérővel Dubrovnikban is. Ez utóbbiról meg kellett állapítanom, hogy bitang drága lett azóta, hogy legutóbb arra evett a fene, igaz, sose volt olcsó hely... (Oké, a 10 kuna/gombóc fagyit értem, ugyanis akkora adagot adtak, hogy megértem belapátolni, ami nem kis szó...)
Ízelítőnek pár képecske az útról. Hamarosan újabb bejegyzésekkel jelentkezem - avagy szubjektív útikalauz a Balkánról, ahogy Greenie látja...

u.i: Valahányszor a képeket nézegetem, mindig támad egy olyan "úgy visszamennék" érzésem. Csak éppen nem busszal, vezetett túra keretében, hanem kocsival. Mondjuk Szuperszamárral... 
Mostar
Sarajevo - Baščaršija
Skadari tó - börtönsziget
Budva óvárosa
Kruja
Rozafa erődje
Dubrovnik
Stari Bar - citadella
Kotor óvárosa
Stari Bar


Út a Lovćenre














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése