2013. április 21., vasárnap

A tizenötödik és tizenhatodik naptári héten történt...

Na már megint! Igazság szerint már a hét közepén elkezdtem egy bejegyzést írni, miszerint hurrá, végre jó idő van, és hát mi is lehetne élvezetesebb egy kellemes, lakástakarítással, sütögetéssel és szülinapozással (meg is kaptam, hogy akkor lesz diszkódiszkópartiparti... volt. Meg biliárdozás is, ami ugye most csütörtökön elmaradt, mert kicsi én nem szervezte meg...) egybekötött hétvége után, mint a próbapályán varjakat kergetni? (Mondjuk aludni délig, narancslét szürcsölgetni a napfényes erkélyen egy kitűnő könyv társaságában...) Az egyik ilyen tollas bajkeverő biztos jól szórakozott rajtam/rajtunk (nehogy a Koci kihagyva érezze magát, mert egyébként jó gyerek), mert két órán keresztül vadászta egy helyben a kukacokat és figyelt minket érdeklődve. Tuti számolta a köröket.
Szóval derült ég, napsütés, lehúzott ablak, morog a kályha, sivít a turbó, a hangszóróból pedig Rolling Stones dübörög... Még az sem tudta kedvemet szegni, hogy valakinek csak sikerült úgy odébb tennie a jószágot a garázsban, hogy a vezető oldali ajtót csak résnyire lehessen kinyitni. Kedves figyelmeztetés, hogy ha itt beférsz, akkor ideje lenne többet enned... Cél találva, elsüllyedt.
Szóval elkezdtem írni, de aztán abbahagytam, és hipp-hopp elszaladt a hét, a képem is csupa szeplő lett és hát felnőni se sikerült. (A múlt heti alakítást, amely szerint Bambit, a lecsukhatatlan gépháztetőt és az Oroszlánkirályt misztikus kötelék fűzi össze, nem sikerült felülmúlni, de közel jártunk hozzá... Csak ezúttal a fénymásoló bizonyult makacsabbnak az átlagnál.)  
A hűtő is kiürült, ideje volt előszedni a biciklit és bevásárolni menni. Ez persze okozott kisebb meglepetést, mivel egyrészt a bicikli használatra kevéssé alkalmas állapotba került néhány hét alatt (értsd rettenetesen mocskos lett, és ha elkapom azt a szárnyas kis rohadékot, amelyik pont az ülést nézte toalettnek...), másrészt úgy tűnt, hogy a kijött a jó idő, és kirajzottak a közlekedő lemmingek is. Főleg a gyalogos alfaj okozott némi fejtörést, aminek különös ismertető jele, hogy ha rácsengetsz, akkor tuti abba az irányba ugrik, amelyikről te kerülnéd, ráadásul fogalma sincs, hogy a gyalogos-kerékpáros úton a kézen fogva gyereket sétáltató bácsival jelzett oldal az övé... Sajnos, ugyanez fordítva is igaz. A gurulós lemming sem jobb magaviseletű. A kanyart lenyeső, motort bőgető fiatalembernek meg csak annyit szeretnék üzenni, hogy én tuti megnézetném valami szakival a verdát, mert egy kehes traktor szebben szól és ezen a szemkib...szóval csicsás alufelni se sokat javít...
A jó tündér is verekedős kedvében volt - valószínűleg akkor somott fejbe, amikor aludtam, merthogy hiába volt hétvége, csak nem sikerült hozni a tíz-tizenkét órás átlagot.
Így hát volt egy kis pakolászás, egy kis főzés, és megjavszeroltam a balkonláda tartót is, mert eldöntöttem, hogy nekem bizony ha törik, ha szakad, de jövő hét végére csodálatos muskátlijaim lesznek az erkélyen. Ehhez mindössze a balkonláda, a virágföld és a muskátli hiányzik, de kicsi Greenie nem ismer lehetetlent. Azt, hogy hogyan fogom biciklivel ellogisztikázni a fenti hozzávalókat a göstingi hódos boltból, még nem tudom, de a hátizsák-külső függeszték (szatyor karabineren) kombó remélhetőleg itt is beválik. További projekt a kempingszék lecsiszolása és újrafestése, mert jobban hámlik, mint az én hátam szokott egy alapos leégés után, így aztán csak előzetes óvintézkedések megtétele - szétnyeszetölt nejlonzacskó - után lehet kiülni az erkélyre. A muskátlik mellé tervezek még fűszeres kiskertet és egy fő balkonparadicsomot is telepíteni, mert balkonparadicsom nélkül számomra nem is nyár a nyár.
Apropó, nyár. Miközben ezt írom, úgy szakad az eső, mintha dézsából öntenék... de jó... monszun...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése