2021. június 30., szerda

Recycling

 
Volt néhány szupercuki, de az idők során szuperrondává vált kéztörlőm az Ikeából és mivel kidobni sajnáltam volna, gondoltam, újrefeldolgozom. 
A pöttyös anyagot anyu vette pár éve, hogy varrjak magamnak belőle rókás széktámla takarót - na, azt persze azóta se varrtam, de az anyag MNS (community mask, vagyis csináld-magad textilmaszk) alapjaként már bevált, gondoltam, varázsolok puccos nempapírtörlőt meg nemszivacsot belőle. 
A konyhai papírtörlő ugyanis roppant praktikus, de ezzel együtt óriási szemétgyár is (szivacs dettó) és én már egy ideje a fejembe vettem, hogy csökkenteni fogom a szeméttermelésemet, ahol csak tudom. Így lett a bambusz mosható konyhai nempapírtörlő is, meg az arctisztítókorongok vatta/törlőkendő helyett. Roppant módon elégedett vagyok mindegyikkel, szóval előszedtem a varrógépet (Hofer gazdaságos, a közel száz éves Singer otthon ül) és nekiültem megint varrogatni. 
Ajándékba készült négy textil szalvéta és egy asztali futó retro mintás anyagból (nem ebből a pöttyösből), aminek a megajándékozott (szintén környezettudatos táncos ismerős) nagyon örült, magamnak pedig két szivacs és négy törlő. Ez utóbbiból anyukám is kapott kettőt. 
A nemszivacs pamut és műanyag szúnyogháló kombinációja - igen, szúnyogháló. A két-három éve felrakott szúnyoghálóból ugyanis maradt éppen annyi, ami még egy ablakra már nem volt elég, azóta tologattam összevissza... Hát, most lett belőle mosható nemszivacs. A hatásfoka teljesen azonos a normál eldobhatóéval és ennek nagy előnye, hogy a többi, konyhai ronggyal együtt egyszerűen kimosható mosógépben, így amig szét nem foszlik teljesen, szuperül használható. 
Lehet mondani, hogy minek ilyen puccos rongyot gyártani, szét köll vágni, oszt jónapot. 
Persze, lehet úgy is, a régi pamutbugyik simán végzik ebben a formában nálam is. De azért így szerintem tetszetősebb, nem kell rejtegetni, meg nem is foszlik, ami a frottírnak remek fícsöre egyébként.
Lehet mondani azt is, hogy ugyan, én egyedül mit tehetek? Egy fecske nem csinál nyarat. 
Nos, nem, tényleg nem. De már egyetlen fecske is sokat tehet azért, hogy ne legyen annyi szúnyog és légy. 
Apropó fecskék. Idén szerencsénkre a kis tollas vadászgépek visszatértek. A többi énekes madárka meg lopkodja a szomszéd veteményeséből a zöldfűszereket. A legjobb, hogy még meg is mutatja, hogy épp mit visz el... Leül vele az ablakba... Beszarás. 
Na, ezért is gondolok arra, hogy ne szórjam tele a kukát feleslegesen. A magam módján szeretnék vigyázni a bolygónkra, mert egyelőre rohadtul nincs innen hova menni.   
  
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése