2020. augusztus 24., hétfő

Fuss, Forest...

 Na, én meg a futás (és a futóversenyek)... Sokan azt hiszik, hogy futni minden hülye tud és hogy olcsó sport. Nos, van egy rossz hírem: nem az. Legalábbis, ha az ember valóban hosszú távon gondolkodik. Ami engem illett, nem vagyok a futás híve. Egyszerűen unom és semmi sem motivál, hogy ez megváltozzon. Nem készülök (egyelőre) olyan pályára, ahol az alkalmassági része lenne néhány kilométer lenyargalása és bevallom őszintén, valószínűleg nem ez a része lenne a vizsgának, amit kimaxolnék. A futóversenyek meg aztán végképp nem a szívem csücske, mivel orbitális méretű szopás miattuk közlekedni - nemhogy autóval, de még biciklivel is. Terelések, lezárások, kell a francnak. A Covid egyetlen haszna, hogy Ausztriában nem lehet tömegsport rendezvényeket tartani, így idén, úgy néz ki, megússzuk az összes szart. Hogy mégis ilyesmiről írok, annak az az oka, hogy az egyik "verseny" mégis meg lesz tartva, méghozzá olyan formában, ami már nekem is tetszik, úgyhogy tadamm: Beneveztem. Nem futásban, hanem nordic walkingban, mert gyalogolni, na azt nagyon szeretek. Low impact, a szétcseszett térdemet se csinálja ki, nem úgy, mint a futás, főleg betonon. Mert itt nálunk csak beton van, csini futópálya semmi, a közeli park meg olyan kicsi, hogy inkább kihagyom. Konstans tempó, konstans terhelés. Az időm jelenleg 6 perccel rosszabb, mint a tavalyi győztesé. Ja, még csak most kezdtem, két hete sincs, hogy megvettem a botot, finomítom a technikámat és mindössze egyszer tettem meg eddig a teljes etapot - 3,5km görkorizás után. Ha valaki keresztedzést keres a meglévő sportja mellé, olyat, ami kis befektetéssel bárhol, bármikor űzhető, akár nagyobb túlsúllyal is, akkor hajrá, nordic walking.  

Szóval a verseny: 5km. Ott, ahol én akarom, és a verseny napján akkor, amikor én akarom. Benne van persze a pakliban az esőfutam, de kit érdekel. Nem vagyok cukorból. A lényeg, hogy nem nyomorgok a startvonalon, nem kerülgetem az eldobált poharakat, nem feszengek a nyáron tűzforró belvárosi aszfalton, csak legyalogolom a távot, aztán feltöltöm az időmet egy screenshot képében a hivatalos oldalra. Nekem találták ki. Nincs feszkó, felhajtás, tömegnyomor és szemét. Senki sem haragszik senkire. Én így szeretek sportolni.     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése