2018. július 26., csütörtök

Stráfcetli

Dobpergés, konfettiszórás, pezsgődugó lövi le a csillárt: megérkezett életem első közlekedési bírsága egyenesen Spanyolországból! Veszedelmeset cselekedtem, jelentem: a pampa kellős közepén, ahol se lakott terület, se kanyar, se gyalogátkelő, se parkoló, se kereszteződés, se lófasz nincsen, csak jól belátható, széles, egyenes út, és még csak egy kőszáli kecske sem tud előugrani sehonnan, egy érzékelhetően rendkívül indokolt 60-as táblánál becsúsztam a fix trafi elé lejtmenetben kereken 71 km/h-val.    
Ráadásul, ha 20 napon belül fizetek, kapok 50% kedvezményt a bírságból... Nem röhög! Kihágásom súlyos vétségnek számít, bár a 60-as táblánál 61 és 91 között ugyanannyi a bírság, büntetőpont se jár érte. Mondom, nem röhög!
Szabálynyúl típus vagyok, amikor csak lehet, betartom a sebességhatárokat, az agyára menve ezzel sok embernek. Mert minden relatív. 11 km/h differencia lakotton élet és halál között dönthet. Rossz út-, és látási viszonyok között 11 km/h sebességtúllépésnek könnyen lehet fájdalmas vége. Most  igazából csak annyi volt - a mérésben visszanéztem -, hogy tökéletes látási viszonyok között hagytam a két és fél tonnást gurulni, lelépve a gázról.
Túlléptem a megengedettet? Igen. Jogos a csekk? Igen.
Közlekedésbiztonságról szól? Egy nagy francot. Ott, ahol tényleg kellene, ott nincs kamera. Kamera? Egy kibarmolt parabolatükör nincs a beláthatatlan helyeken a parkolóból a kihajtást biztonságosabbá téve. Nem szankcionálják a szabálytalanul tekerő kerékpárosokat, és nem szólnak rá a rossz helyen gyaloglókra. Szabálytalan parkolás? Nem téma. A lényeg, hogy ahol a sofőrök hagyják a lejtőn kigurulni a vasat, ahol szinte biztosan kicsit jobban megeresztenék, ott legyen egy fix mérő. Mert ott garantált a pénzbeszedés. Nemcsak tőlünk, hanem a turistáktól is.
A spanyol rendőrség pontosan tudja, hogy az egész európai autóipar oda jár tesztelni, és hogy biztosan lesz fogás. Ezért van ott és csak ott a 60-as tábla mérővel kombinálva. Ha a biztonságot tartanák szem előtt, az egész A-395 rég tele lenne fix trafikkal. Csakhogy akkor ezek az ipari óriások elmennének máshová, hatalmas veszteséget okozva ezzel Granadának és a spanyol államnak. Ezt pedig nem kockáztatják. Ennyit nem ér a közlekedés biztonsága...
Egy biztos, szeptemberben kerek hatvan lesz a táblánál... és őszintén remélem, hogy nem áll bele senki a seggembe emiatt...

Update: befizettem a bírságot, meg is kaptam az 50% kedvezményt. Csodás... hétfőn majd kiküldöm a vevőnek, hogy igen, én voltam, és a penitencia le van róva. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése