2015. február 1., vasárnap

Asszisztencia at it's best és a hóhelyzet

avagy sosem vagyok egyedül, a szakértő asszisztencia mindig rendelkezésemre áll (de a havat sajnos még nem lapátolják le a kocsiról...)

Mielőtt valaki megijedne, hogy komolyan találom venni magam, és megkérdezné, hogy jól vagyok-e, szeretném leszögezni, hogy mind a külcsíny, mind a belbecs változatlan...
Íme, állandó asszisztenseim, balról jobbra: Peppi, Vérpeppi, Peppi Kapitány és Edömér.


Többnyire mindenhová magammal hurcolom őket, így aztán végigülték már velem együtt a teljes gépsárkány-palettát, és egyszer letámadták Szergejt is, átvéve felette az irányítást.
Mindemellett roppantmód fotogének, ami rólam nem mondható el... Edömér különösen a piros satyijával.
(Teljesen odáig vagyok ezekért a kis bánatos - Anyu szerint bamba - szemű jószágokért. A Peppi, amikor megláttam, megvett kilóra. Mentem vagy két kört a boltban, hogy á, nem, nem veszem meg... aztán tessék, most már négyen vannak.) Az egyetlen probléma, hogy autót szerelni nem tudnak (még nem lettek kiképezve rá) és a havat se takarítják le.  

Az időjárás jelenleg szemmel láthatóan erős identitászavarral - én meg reumatikus fájdalmakkal - küzd. Továbbra se sikerült eldönteni, hogy akkor most tél van - erősen gyanús, mivel szállingózik a hó -, vagy tavasz.



A Schlossberg persze igen csinos volt tegnap a vakító napsütésben...

Nálunk az udvaron persze már megint népmesei állapotok uralkodnak - el is takarították a havat, meg nem is... Miközben az utak odakint nagyjából jól járhatók, legfeljebb sónedvesek, addig itt a ház előtt a félretolt hó napközben nekiállt olvadni, majd az éjjeli mínuszokban elegánsan ráfagyott a letaposott maradékra. Az eredmény: jó vastag, összefüggő jégpáncél, amin csak azért nem tükörsima, mert a téli gumik elég mély nyomot hagytak benne lefagyás előtt.
Lehet, hogy baj van a humorérzékemmel, de reggel hétkor felettébb nem találom viccesnek, amikor kipörög a latyakverőm és egy leszúrt dupla rittbergerrel kell kivetődnöm a sövényen túlra, ahol már nem csúszik az aszfalt...

(Már az előző havazásnál se sikerült maradéktalanul megoldani, hogy a lakók ne seggen csúszva jussanak ki a lépcsőházból, akkor is koripálya lett a parkoló. Oké, első hó, gondoltuk, majd belejönnek... Eddig nem úgy tűnik. A másik szuper fícsör, amikor békésen krúzol az ember az úton és egyszer csak placcs, a járdáról szép, ballisztikus görbe mentén berepül elé egy jó nagy lapát havas-kavicsos-sós trutymó. Legközelebb a szélvédőre, légyszi! Köszi.)

4 megjegyzés:

  1. Az asszisztencián besírtam, úgy nevettem, nagyon helyesek. Nekem is van, jelenleg Gusztáv (szürke egér) és Virág (őt ismered). A héten nyugdíjaztam Jakabot (barna patkányszerű cukiság) az autóból, mert elszakadt a füle. Volt műtét, narkózis, most már jól van. A leghosszabban Döme bírta (egy lila teve), ő szeretett járni velem, mikor félvak lett is dolgozott, de egy éve olyan rossz állapotba került, hogy muszáj volt rehabra küldeni. Jakab már utálta a melót, látszik is, egy év... hát most Gusztáv és Virág drukkolnak.

    G

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, jobbulást a betegnek, a rehabosnak meg boldog nyugdíjas éveket! Edömér egyébként rendszeres vendég az irodában is, szoktam tartani "Vidd magaddal a munkába a teknősöd" napot. (Ilyenkor elgondolkozom, hogy voltaképpen hány évesek is vagyunk... mert tuti nem annyi, amennyi a személyinkbe van írva.)

      Törlés
  2. Én egy ideig egy 45 cm-es plüss kacsát hordtam (a méretet onnan tudom, hogy a 45 cm-es újszülött ruha a mérete), akit Kázmérnak hívnak, minden ügyeletbe (nálunk akkor volt a Vidd magaddal a Kiskacsád a munkába nap). Vele aludtam, ő volt a rdsz-s hálótárs, ügyeletben is szükségem volt rá. Normális Kollégák a barátjai lettek, a liftben kokettáltak. Kázmér annyival magával ragadó volt, hogy öreg professzor bácsi is játszott vele, bemutatkozott neki és rendszeresen érdekelődött hogylétéről. Sőt, valaki, még egy szvettert is kötött neki télire, sapkával. De Kázmér azóta vérkacsává vált, az erdei halállista túl sűrű és senkit nem akar kihúzni, hiába mondom neki, úgyhogy nem merem elvinni, Híradóba ne kerüljünk. Még a végén baj lesz. Meg kb. két éve egy ügyeletben nem aludtam, unatkozna nélkülem 24 órán keresztül a szobában...

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is fellelhető kettő hasonló: nyuszifüllel.
    Nem autóban, hanem valahol a nyolc és a tizenegy évesek szobájában.
    Valahol.

    VálaszTörlés