2024. március 3., vasárnap

Darn it

 Sok évvel ezelőtt, amikor a Hádák megnyitottak Magyarországon, sikerült vásárolnunk egy Levi's farmert bagóért. A nagyon kényelmes, viszonylag bő szárú 609 nem a trendi 601, viszont még egy olyan időszakban készült, amikor nem egy szezonra vettek az emberek ruhát. A mai Levi's már régen nem az a Levi's, eszem ágában nem lenne kiadni annyi pénzt egy nadrágért, ami aztán pár hónap után elszakad. Ráadásul nagyon szeretem, éppen ezért nem szívesen váltam volna meg a nadrágtól, miután kis helyen elvásott az ülepe. A vintage Levi's farmerek közel annyiba kerülnek, mint egy új és sehol se találtam 609-et, ami jó lett volna rám, így maradt a javítás. 

A problémát először felvasalható folttal próbáltam meg orvosolni. Nem jött be, mert a folt nagyon hamar lejött. 

Ezután a felvasalást követően oda is öltögettem a foltot, így valamivel tovább tartott, de tadamm... megint lejött az egész. 

Egy modern varrógéppel simán lehet stoppolni, a legtöbbjük ugyanis tud visszafelé varrni (Örzse nem tud, mármint visszafelé varrni, stoppolni lehet vele, csak kell hozzá a megfelelő eszköz). Mivel az előző, két metódus kudarcot vallott, gondoltam, jöjjön a nehéztüzérség! 

1. Foltot az anyag visszájára bevasalni.
2. Szépen, oda-vissza bevarrni a lyukat. 
3. Az első varrásra merőlegesen megerősíteni a stoppolást.
4. Volt lyuk, nincs lyuk. 

Ez a visible mending, amikor meg sem próbáljuk elrejteni a sérülést. Egy farmer ülepén, térdén, vagy bárhol tökéletesen elfér, akár még teljesen elütő színű cérnával is. 
A "rókanadrágomat" viszont innentől kezdve nem viselhetem a munkahelyemen...
 Vagy pedig kell még rá tennem pár hasonló színű foltot és akkor fel se tűnik a javítás, esetleg mostantól csak tunikával veszem fel. Ez a nadrág is egyébként több mint 13 éves és agyon hordtam. Van egy mélykék testvére is, azt nem viseltem szinte soha, szerintem következő szezonban elő fogom venni. 
Nem, ez a fajta javítás nem való finom ruhákhoz, a fekete "governess" ruhát máshogyan kell gatyába ráznom. Mivel azonban szerencsére annak is a hónalja szakadt - jegyezzük meg: a sarkok mindig feszültséggyűjtő helyek (mechanika) -, és az ujjrövidítésből maradt leeső anyagom, talán meg lehet úgy csinálni, hogy még jópár évet túléljen. Nyolcvanon túl van, na. Nem mai csirke.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése