További tény, hogy a Ladák valóban hidegvérű gépállatok - ennyire simán, értsd egyetlen hörrenés nélkül, már régen sikerült legyűrnünk a Budapest-Graz távot. Ehhez persze a Szergejről tudni kell, hogy igazi gourmet. Képes komoly hisztit csinálni, ha nem a kifinomult ízlésének megfelelő (szigorúan ólommentes 95ös, a hangzatos racing/mifaszom benzint ki nem állhatja) tápanyaggal látják el - le is szoktunk emiatt a hozzánk legközelebbi kagylós kútról, mivel:
1. a Szergej kihányta etetés közben a benzint, majd pedig 160 km-re Pesttől egyszerűen leállt, mert begőzösödött a benzinrendszer.
2. az Artúr is böfögött tőle. Márpedig ha az Artúr böfög, akkor ott igen komoly baj van. (Artúr a család ifjabbik, hét éves gépsárkánya, nevét a színe és gömbölyded formája miatt Gombóc Artúrról kapta. Nem, nem szereti a csokoládét. Azt én szeretem.)
Az egyetlen érdekesség a mai út során igazából csak az volt, hogy éhes lett a picike út közben - nem a régi már a szintjelző úszó, nagyjából csak saccolni lehet, mennyi nafta van még, így fordulhatott elő, hogy mégse volt teli tank a teli tank. Bónusz, hogy valamiért kicsit benzinszag van az utastérben, pedig most nem ette le magát a ,,gyerek". Ráadásul a hátsó ablak páramentesítőjét is ideje lesz szemügyre venni, mert az se működött. Ordító Bölényről - a ventillátor, eredetileg három állása volt, most már csak egy, a legnagyobb megy - ne is beszéljük, az ő hatásfoka se volt ma éppen világbajnok, Spongya Bobbal kellett letörölnöm a párát a szélvédőről... ehh... De legalább az olajcsere megtörtént, ha már az új légszűrőt nem is tudtuk betenni, merthogy nem passzolt. Utángyártott, ukrán szar, most kereshetek Niva szűrőt itt kint, már ha van még a régebbi típusokhoz, vagy akkor cserélem le az egyébként igen redvás alkatrészt, ha megint otthon leszünk. Tja, kérem, 23 éves youngtimer. Nincs idő mellette unatkozni, az embargó miatt ráadásul akadozik az alkatrészellátás, az AC-nk se jött még meg, a boltos mondta, hogy ne is álmodjak eredeti, ruszki pumpáról, mert teljesen bizonytalan, hogy mikor kapnak, ha egyáltalán.
És hogy legyen egy kis napi politika is így a végén: Ennek az egész, mesterségesen generált és fenntartott menekültkáosznak a szlovének lesznek a legnagyobb nyertesei. A pályamatricájuk ugyanis mocsok drága, de aki nem akar esetleg orbitálisat szívni az északi útvonalon Ausztria felé, az mind erre jön, szóval meg kell vegye. Én még ennyi kocsit, pláne osztrák, vagy magyar rendszámmal még nem láttam a szlovén pályán, pedig már évek óta erre járok ki...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése