Rövid és koszos körmök? Ó, csak nem megint szereltél?!
Két napja szerelünk, bm! Haza jöttem szerdán, hetven perc késéssel, mert kipusztult Bécsben a RailJet, aztán várhattam, mert miért ne. Mávosodik az ÖBB, ejnye... Kártérítési igényemet jelezni is fogom hétfőn az ÖBB-nél, mert 25% jegyár visszajár.
Csütörtökön aztán nekiálltunk őfelségének, és tegnap végre siker koronázta erőfeszítéseinket - ha gyógyultnak még nem is nyilvánítható, de már megtette az első kilométereket és megmászta az első nagyobb emelkedőt is, méghozzá gond nélkül. Most kapja az új katalizátort, mert a régi tönkre ment - ebbe belejátszott az a keverékképzési probléma is, ami miatt még mindig brikettet köp hátul. Kapott egy már használt, de még emberi módon kinéző gyertyaszettet is, hogy amíg be nincs állítva tökéletesen, addig se vágja rattyra a vadi újakat. Tisztító spray-vel befújtam a karbit is, bontás nélkül egyelőre, hát, oldott le róla dolgokat...
Mostanra helyre sikerült állítan a keverék minőségét is, már nem büdös és nem is veszti a fordulatot, ha plusz éghető anyagot - például kontakt spray - kap.
OFF
Fals levegő keresésre a legjobb a kontakt spray, vagy a féktisztító, csak arra kell vigyázni, hogy az ember ne a tűzforró felületekre fújja rá. Le tudja epilálni az ember szemöldökét...
ON
Egy csavar! Egy rohadt, kilazult csavar az egyik membrán házon és most már kezet fogok törni, ha valaki - bárki - az engedélyem nélkül elállít bármit is a kocsin! Merthogy valaki elcseszte a gyújtásomat, persze, hogy nyüffögött. Nem először nyúlnak bele műhelyben és csinálnak hülyeséget - gondolják, Samara Samara, mind egyforma. Hát nem! Qvára nem! Baromira nem mindegy, hogy melyik motor van benne, és a nagyobbikhoz - ami az enyémben is van - más beállítási adatok tartoznak.
Bónuszként bejelentkezett a hűtő is, hogy akkor neki is lenne akkor hozzá fűzni valója a sztorihoz - nem lepett meg, mert néha, főleg ősszel már csöpögött. Új hűtő úton van, sajnos, már nem ért ki, úgyhogy majd hétfőn apukám átveszi, aztán majd beépítjük valamikor. Ettől még elballag városban, csak figyelni kell a folyadék szintre. (Hirtelen világossá vált, hogy hová lett a víz a tartályból...)
Egy teljes körű karbi pucolás azért valószínűleg jól esne neki, épp azon gondolkoztam, hogy kiviszem magammal nyaralni és ott szépen szétszedem és megpucolgatom. Imádok ilyesmivel molyolni, képes vagyok órákat eltölteni "építgető" üzemmódban. Ha pedig mégse sikerülne összerakni, akkor meg ott az új.
Ami egyre biztosabb, hogy az idei szezonnak annyi, mert még mindig instabil az indítás, és teljesen kiszámíthatatlan, hogy harminc, háromszáz, vagy háromezer kilométer után mutat fityiszt megint.
Azért ha ma lehozom havertól, aki behegeszti nekem a katalizátort, elviszem lemosni. Utálom, hogy koszos.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése