Egy jubileumtól azt várná az ember, hogy lesz pár igazi ínyencség - ehhez képest kevesebb volt a jármű, mint a korábbi években és a keleti technika gyakorlatilag hiányzott - leszámítva a pozsonyi egyesület évről-évre megjelenő UAZ-ait. Se T72, se T-34, de még egy Csepel se.
Nem volt olyan technika, ami megfogott volna, a negyvenmilliomodik Jeep és füstöt okádó motorkerékpár valahogy nem tud lekötni. Legnagyobb meglepetésemre már maketteket se árultak, pedig abban reménykedtem, hogy talán itt sikerül vennem pár dolgot a diorámáimhoz... A nap két értelmes pontja az M60-as motorcseréje és egy 1918-ban készült "mentő" Ford voltak.
Mondjuk meglepett, hogy a "tábori" motorcserét az alakulatoknál 1998 óta nem gyakorolják. (Mintha valaki egyszer régen valami olyasmit mondott volna, hogy "Ha békét akarsz, készülj a háborúra!")
Kukucs... |
Itt jelezném, hogy a mi apró Hadtörténeti Múzeumunk kezdi verni a HGM-et. Minden elfogultság nélkül. A Várban természetesen nem lehet ilyen méretű rendezvényt lebonyolítani, de mondjuk egy páncélos kert nálunk is elférne. (Ki lehetne tenni replikákat például, mivel Zrínyiből és Toldiból gyakorlatilag nulla a rendelkezésre álló, eredeti darab.) Igen, tudom, hogy nagyon nagydarabok, de nem volt olyan sok típus rendszerben, és sok embert vonzana. Különben is méltatlanul elhanyagolják a páncélos fegyvernemet. Repülőnap helyett lehetne szervezni egyszer-egyszer nehézfém találkozót is, Magyarországtól nyugatabbra vannak ilyen rendezvények, tódul rájuk a nép. Igen, kitapossák a virágágyást meg a pázsitot, de attól még nagyon is szerethetőek. Nem az emberek, hanem a páncélosok...
Még pár fotó a rendezvényről:
És a múzeumból:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése