Egy újabb, kis lépéssel sikerült közelebb jutni az üzembiztosság felé a hétvégén, Szuperszamár megkapta a friss, tiszta hűtőfolyadékot. Merthogy a legutolsó szervíznél szó szerint pöcelével töltötték fel - a vezérműszíj cseréje ugyanis szettben történik, ami miatt a vízpumpa is megy ilyenkor. Márpedig, ha a pumpa megy, akkor a folyadék is, sugárban. Amit általában felfognak és KIÖNTENEK, nem pedig VISSZAÖNTENEK.
Nos, mit érdemel az a tapló, aki visszaönti egy közel veterán korú kocsi hűtőkörébe a leengedett folyadékot, majd leszámlázza a fagyállót? Vagy legalábbis nem mossa át kétszer a hűtőkört, ahogy az elő van írva, és ettől a betöltött folyadék olajos-zavaros trutymóvá válik. Szerintem is minimum két, qva nagy pofont.
Sajnos azonban annyit kapnék érte, mint egy rendes emberért, maradt a szentségelés és a vízcsere. Szerencsére van alapjárat, tehát a leeresztés és kétszeri átmosás nem jelentett gondot, így most legalább a hűtőkör tiszta és a szutyadék nem teszi tönkre idő előtt a pumpát és tömíti el esetleg a hűtőjáratokat, okozva ezzel egy fincsi kis motorkárt. Ez nekem is persze több órás munka, mivel nyomás alatt álló, tűzforró rendszert nem nyitogat az ember, meg kell várni, amíg lehül. Ráérek, nem, helyre hozni más szar munkáját? Mert a nagyurak nem értek rá a nagy pofával bevállalt autó szakszerű javítására.
Az ékszíjat is cserélték - hogy hogyan állították be, az senki ne kérdezze, mivel a feszítőcsavar össze van nőve a felülettel, amihez köt... Vagy pedig ezt is odatépte a baromja légkulccsal, mint a gyertyákat, amikkel konkrét közelharcot vívtunk apukámmal, mire kiszedtük. Ha valamelyik beletört volna a blokkba, akkor azt hiszem, vendettát rendezek a szervízben.
Megnézném amúgy, hogy melyik autószerelő iskolában tanítanak olyat, hogy gyertyát légkulccsal húzunk meg... (Sehol.)
A szíj amúgy 5mm-rel eltér az előírttől. (Nem lehet mást kapni hétköznapi alkatrészboltban, és ugye senki se fog elmenni Rákosborzasztóra a márkaboltba. Így is kétszer kellett nekik shoppingolni menni, mert az első szíj teljesen típusidegen volt.) Szóval, mindenképpen állítani kellett volna rajta, a hogyanról pedig nyilván fogalmuk sem volt, így valószínű ez a tróger munka az oka annak, hogy a forgó szíjnak olyan hangja van, mintha kárhozott lelkeket nyúznának a pokolban. Most egy pár mm-rel mi valószínűleg odébbszuszakoltuk, emiatt már nem is vonyít annyira, de mivel nem sikerült megoldani a kötést, így a pontos beállítás még várat magára. Ettől függetlenül azért már kezdi visszanyerni önmagát szegény Szuperszamaram.
Csak remélni tudom, hogy a vezérszíj beállítása szakszerűen történt...
A karbi továbbra is enyhén dús keveréket állít elő, ez most már a legégetőbb probléma, ami megoldásra vár, mivel emiatt nem üzembiztos őfelsége (gázadásra lefullad, meg hirtelen túl sok lesz neki a nafta és nincs elég levegője hozzá). A többi, főleg elektromos dolog csak ezután jön, mert az utastér ventillátor (aka ordító bölény) is rattyon van, meg azért most már meg kéne tényleg csinálni a benzintank visszajelzőjét is. És a lógó ajtókat, kárpitokat, szakadt üléshuzatot...
A Lada Dél-Pest pedig azóta is hív... Egy nem is megtette volna. Ne komolytalankodjunk, 2021-ben a potenciális vevőt illik legalább visszahívni akkor is, ha a válasz negatív!
Összehasonlításképp: Gustavra szerettem volna PoleStar csomagot vásárolni, és a Volvo Spes megígérte az éves szervízkor, hogy utána néz. Másnap a szalon vezetője hívott fel, hogy nagyon sajnálják, de a csomag már nem elérhető, a dataset már nem kerül további gondozásra, így eladni sem áll módjukban. Ennyi. Ezt hívjuk szolgáltatásnak és profizmusnak.
Egy biztos, abba a szervízbe, ahol amúgy évtizedekig javították őfelségét, soha többet nem megy. Már csak azért se, mert mint megtudtuk, az az úr, aki ott olyan nagy gonddal, hozzáértéssel foglalkozott vele, nem egyszerűen nyugdíjba vonult, hanem 3 évvel ezelőtt meghalt. Más meg nem ért hozzá és nincs meg a műszerezettség se már. Egy harminc éves autó, OBD nélkül teljesen más diagnosztikai eszközöket és gondolkodásmódot kíván, mint egy fiatal mechatronika, csak a csavarhúzó maradt csavarhúzó.
És mielőtt valaki azt gondolná, hogy ez a mizéria csak az olyan véncsontokat érinti, mint a Cárevics, van egy rossz hírem. A németbő' behozott, széthajtott, 2000-es évek eleji omladékokhoz sincs szaktudással szerelő és lassan nem lesz műszer se.
Folyt. köv.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése